6 ütős érv a reggeli torna mellett

Torna a leckéhez, 5 lecke: Rehabilitáció - V. Edzés, gyógyulás, rehabilitáció - Székelyföldi Jégkorong Akadémia

Torna a leckéhez, Az archivált anyagot törölték - SZTE Elektronikus Tananyag Archívum

Szeretnél energikusabb lenni és jobban teljesíteni a nap folyamán? Elképesztő hatásai vannak, ha úgy döntesz, mostantól rutinná alakítod a reggeli átmozgatást.

torna a leckéhez

Az alábbiakban összeszedtem egy pár motiváló érvet, amelyeket én magam is megtapasztaltam több év reggeli sportolás hatására. Persze rohanó világunknak köszönhetően ez nem mindig teljesül, és az egyéni adottságok is eltérhetnek ettől, de a lényegen nem változtat, miszerint az éjjel testünk és szellemünk egy más módra kapcsol.

6 ütős érv a reggeli torna mellett

Az alvás kiemelkedően fontos a szervezet számára. Több órát töltenek az izmok mozdulatlanul és az agy működése is megváltozik. Ilyenkor a regenerálódásé a főszerep. A máj méregtelenítő funkciói magasabb fordulatszámra kapcsolnak, az idegrendszer megpihen de ez egy másik cikk témája.

torna a leckéhez

Ébredés utáni torna során az izmokat és ízületeket fokozatosan aktiválva, felébresztvefel tudod készíteni a több óra aktivitásra. Például napközben felfigyelsz rá, hogy kijavítod a tartásod, illetve egy idő torna a leckéhez a torna a leckéhez is egyre szebben és tudatosabban fogod tudni végezni.

A mindennapi gyakorlás során alkalmad nyílik egy egészen más kapcsolatot kialakítani saját magaddal. Megismered a saját tested, mik azok a gyakorlatok, amik jól esnek és melyek nem.

A tested mely izmai erősek vagy melyek azok a területek, amelyekre jobban oda kell figyelned. A kávé szerelmeseinek nyilván először inkább csak a kávé lebeg a szemük előtt, de ahogy egyre jobban ébredezel, egyre több mindent sorol az agyad a tennivalók listáján a " mit vegyek fel"" mit reggelizzek"-től kezdve egészen addig, hogy a főnöknek hogyan mutatod be a prezentációd vagy milyen leckét kell megcsinálnod a gyermekeddel.

Rohanó világunk ritmusa nincs jó hatással a biológia ritmusunkra, de sokat tehetsz azzal, ha úgy döntesz, hogy a reggeli kávén kívül a második dolog amire gondolni fogsz ezentúl, az a reggeli torna lesz.

torna a leckéhez

Ebben a néhány percben nem csak fizikailag készülsz fel a napi aktivitásra, hanem a koncentrációképességed is növelheted. Torna a leckéhez úgy, hogy megpróbálsz végig csak a feladatok helyes kivitelezésére és legfőképpen magadra koncentrálni.

Leckearchívum

Ezek után szinte biztos, hogy más szemüvegen keresztül fogod látni a világot! A pulzusod felpörgeted,így ez azonnal egy hatalmas oxigénlökettel látja el a vért, a szívet, az agyat.

torna a leckéhez

A rendszeres reggeli torna egyik pozitív hozadéka még a sok másik mellett, hogy idővel a tüdőd és a véred oxigénfelvétele egyre növekszik, ezzel egyenesen arányosan az állóképességed is. Természetesen minél aktívabb sportot választasz reggelire, annál intenzívebb ez a folyamat. Például ha egy erőteljesebb cardio jellegű aerob mozgásformát választasz, ez a zsír anyagcsere folyamataira is kedvező hatással van, de ezt csakis alapos bemelegítés után!

Elhúzódó gyógyulás, tartós funkciózavar, fogyatékosság rehabilitációs kezelést igényel.

Még éppen csak, hogy elkezdted bújni a munkahelyi teendőkkel kapcsolatos e-maileket, amikor hirtelen eszedbe jut: "De jó! Én ma már edzettem egy jót, figyeltem magamra, ma már tettem az egészségemért".

torna a leckéhez

Rendszerességgel a teljesítményed is nőni fog és ezzel az önbizalmad is. Kiegyensúlyozott, nyugodt napok.

torna a leckéhez